Kapelusz pełen nut : zabawy muzyczne i ogólnorozwojowe dla młodszych przedszkolaków i starszych grup żłobkowych Tytuł płyty: "Kapelusz pełen nut : piosenki do zabaw muzycznych dla młodszych przedszkolaków i starszych grup żłobkowych".
Publikacja "Kapelusz pełen nut" składa się z płyty zawierającej 20 piosenek oraz książki z opisami zabaw do tych utworów. Kompozycje zostały stworzone z myślą o dzieciach najmłodszych, a więc przeznaczone są dla dwu- i trzylatków czyli dla młodszych przedszkolaków oraz dzieci uczęszczających do starszych grup żłobkowych. Teksty piosenek nawiązują do doświadczeń dzieci i są zgodne z ich zainteresowaniami. Utwory zostały wzbogacone zabawami muzycznymi, ruchowymi, manualnymi lub plastycznymi, dzięki czemu każdy temat wynikający z treści piosenki może być realizowany na wiele sposobów, a zajęcia dadzą wiele radości zarówno dzieciom jak i prowadzącemu je nauczycielowi.
W książce zostały zamieszczone piosenki autorskie Marii Zaofii Tomaszewskiej o zróżnicowanej tematyce, które można proponować dzieciom w ciągu całego roku, utwory okolicznościowe towarzyszące świętom czy uroczystościom rodzinnym, piosenki związane są z porami roku, a także muzyczne opowieści o zwierzątkach domowych. W publikacji nie mogło także zabraknąć utworów przeznaczonych do maszerowania, tańczenia z lalami i misiami oraz rozwijających u dziecka świadomość własnego ciała.
UWAGI:
Melodie z tekstem podłożonym - Słowa także poza tekstem muzycznym. Oznaczenia odpowiedzialności: Maria Zofia Tomaszewska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 001324 od dnia 2020-03-12 Przetrzymana termin minął 2020-04-13
Człowiek tajemnica. Listów nie pisał. Dzienników nie prowadził. Mruk. "Miły. Uśmiechnięty. Osobny" - tak o nim mówili. Większość tego, co wiemy o Krzysztofie Komedzie, pochodzi ze wspomnień jego żony. Często sprzecznych z tym, co pamiętają inni. Agnieszka Osiecka pisała, że gdy grał na fortepianie, jego dłonie opowiadały "małe, kameralne historie o niebie dl adwojga osób". Ale jego życie taką historią nie było.
By poznać prawdę o jednym z najwybitniejszych polskich muzyków, którego kołysankę z Dziecka Rosemary nucił cały świat, Magdalena Grzebałkowska odwiedza między innymi państwa skandynawskie, Rosję i Stany Zjednoczone. Dociera do ostatniego żyjącego świadka tragicznego upadku ze skarpy sprzed pięćdziesięciu lat i jako pierwsza przedstawia jego wersję wydarzeń. Odkrywa osobiste życie polskiego jazzu - Komedy i środowiska, w którym się obracał: od barwnego życia Piwnicy pod Baranami i narodzin warszawskiego Jazz Jamboree aż po Los Angeles tuż po lecie miłości. Poznaje historie ludzi, którzy dla muzyki porzucali pracę, dzieci, dostatnie życie.
To poruszający portret pokolenia, dla którego jazz był najpiękniejszą - i często jedyną - namiastką wolności.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 491-494. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Magdalena Grzebałkowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
669, [3] s., [173] s. tabl. : faks., fot., nuty, portr., err. ; 24 cm.
SYGNATURA:
CZYTELNIA: 78
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
290000499175
49917
UWAGI:
Tyt. równol. : Correspondence : a complete edition of extant letters from and to the composer. - Tekst częśc. tł. z fr., niem., ros. Bibliogr. s. 52. - Indeksy. - Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Agnieszka Osiecka - królowa ubierania codzienności w słowa. Jak mówiła: Nie otwieraj ust, jeśli nie masz puenty. Cytaty z jej tekstów na stałe weszły do języka potocznego. Lektura udzielonych przez nią wywiadów okazuje się równie inspirująca. Celne podsumowania, poetyckie widzenie świata i ciekawe przemyślenia. Każde słowo wiernie spisane z rozmowy, bez przeinaczeń i nadinterpretacji.Wszystko ubrane przez Violettę Ozminkowski w formę współczesnego wywiadu, tak by słowa zyskały autentyzm i spójność.To nie jest rozmowa o tym, kto kogo znał albo kto kogo kochał, a kto kochać nie chciał. To nie jest rozmowa o tym, kto z kim przeciwko komu. To nie jest rozmowa o tym, jak żyć i czego nie jeść.To jest rozmowa o tym, że życia nie da się ułożyć w chronologiczną całość, bo czas wcale nie pędzi do przodu. Dlatego jedne okruchy codzienności zapadają nam w pamięci na zawsze, a inne giną bezpowrotnie. To jest rozmowa o tym, że życie jest czymś innym, niż myśleliśmy, że jest.
Od niespodziewanej i zdecydowanie przedwczesnej śmierci Grzegorza Ciechowskiego, niezwykle charyzmatycznego i utalentowanego frontmana grupy rockowej Republika, minęło już blisko dwadzieścia lat, jednak pustki, jaką pozostawiło w polskiej branży muzycznej jego nagłe odejście, nie zdołał dotychczas wypełnić żaden inny muzyk. Był ikoną, legendą i symbolem rocka w naszym kraju, wybitnym artystą i niezaprzeczalnie gwiazdą wielkiego formatu, ciepłym choć bezkompromisowym i twardo stąpającym po ziemi człowiekiem, a jak dowodzi Piotr Stelmach, również konsekwentnym indywidualistą. Z niezwykle emocjonalnej biografii zatytułowanej "Lżejszy od fotografii. O Grzegorzu Ciechowskim" wyłania się portret muzyka o wielu różnych twarzach - takich, jakich zapamiętali jego krewni, przyjaciele, znajomi oraz najbliżsi współpracownicy.Grzegorz Zbigniew Ciechowski urodził się w drugiej połowie lat 50. ubiegłego wieku, czyli w czasach, w których polski rock zaczynał dopiero raczkować. Był wszechstronnie uzdolnionym muzykiem - grał na flecie i pianinie, śpiewał, komponował piosenki oraz pisał doskonałe teksty utworów, z których skwapliwie korzystali również inni artyści (m.in. członkowie zespołu Lady Pank). Jako dwudziestodwulatek Ciechowski dołączył do formacji Res Publica, przemianowanej w kolejnych latach na Republikę. Błyskawicznie stał się liderem grupy, dla której napisał większość utworów. Wraz z Republiką Grzegorz Ciechowski zyskał uznanie i sławę nie tylko w Polsce, ale również za granicą (m.in. w Wielkiej Brytanii i Danii). Wypromowane przez zespół kawałki, jak np. "Gadające głowy", "Kombinat", "Mamona", "Poranna wiadomość" czy "Biała flaga", do dziś cieszą się mianem ponadczasowych przebojów. Dzięki licznym osiągnięciom w branży muzycznej, Grzegorz Ciechowski zdążył wyrobić sobie status ikony i legendy polskiego rocka. Niestety, jego dalsza kariera została brutalnie przerwana przez los: w 2001 roku, dwa dni przed Wigilią Bożego Narodzenia, artysta zmarł na skutek powikłań po nagle przeprowadzonej operacji tętniaka serca. 4 stycznia 2002 roku ciało muzyka spoczęło na warszawskich Powązkach.
UWAGI:
Grzegorza Ciechowskiego wspominają, w 152 rozmowach - przyjaciele, współpracownicy i rodzina. Oznaczenia odpowiedzialności: Piotr Stelmach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wydanie Mazurka Dąbrowskiego oraz pieśni piosenek patriotycznych kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - "pewniak na teście", czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów.
UWAGI:
Zawiera utwory: Bogurodzica; Hymn do miłości ojczyzny; Rota; Boże, coś Polskę; Jak długo w sercach naszych; Marsz, marsz polonia; Czerwone maki na [>>] Monte Cassino; My, pierwsza Brygada; Warszawianka 1831; O mój rozmarynie. Oznaczenia odpowiedzialności: Józef Wybicki, Maria Konopnicka, Ignacy Krasicki, Alojzy Feliński ; opracowanie Karolina Cichocka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni